وبلاگ تخصصی چهار باغ

وبلاگ مجازی خبرنامه مهدی آباد بهادران

وبلاگ تخصصی چهار باغ

وبلاگ مجازی خبرنامه مهدی آباد بهادران

مرمت کاروانسرای مهدی آباد

مرمت کاروانسرای تاریخی مهدی آباد آغاز شد!

 


ˈ محمد ادیبان ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مرمت این اثر تاریخی و فرهنگی بیش از 100 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است .

وی اضافه کرد: مرمت این بنا شامل کف سازی ، گل اندود فضای داخلی و بیرونی و همچنین مرمت پست بام آن می باشد .

رییس اداره میراث فرهنگی مهریز تاکید کرد: کاروانسرای مهدی آباد بهادران مربوط به دوره صفویه است . 

7536/1968

انتهای پیام /*

تبریک مسئولین چهار باغ به مردم مهدی آباد

ای صبح فرح افزا نوروز مبارک باد / ای نکهت شادی زا نوروز مبارک باد

ای خوب و ای یکتا، نوروز مبارک باد / ای شوق و سرور ما نوروز مبارک باد . . .


:

سال هزار و سیصدو نود و دو هجری شمسی را به تمامی اهالی مهدی آباد بهادران تبریک عرض می نمائیم.


سردبیر مجله چهارباغ

رویای صادقه و اتمام انتظار


شهیدی که محل خاکسپاری همرزم گمنامش را نشان داد

 پدر و مادر شهید بعد از 21 سال چشم انتظاری و بی‌خبری از عزت‌الله، هر لحظه منتظر خبری بودند، تا اینکه شهید حسینی، همرزم فرزندشان دو بار به خواب پدر شهید می‌آید و می‌گوید: «عزت‌الله به عنوان شهید گمنام در مهریز یزد به خاک سپرده شده است».

خبرگزاری فارس: شهیدی که محل خاکسپاری همرزم گمنامش را نشان داد+عکس

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، سال‌ها از آخرین نگاه به مادر و آخرین گل‌بوسه‌ای که بر پیشانی فرزندش چند ماهه‌شان زد، گذشت؛ تا اینکه بعد از 21 سال گمنامی و بی‌نشانی آمد در میان‌مان؛ نمی‌دانم مادر منتظرش چقدر دلش شکسته بود که دیگر عزت‌الله تاب نداشت، مادرش منتظر بماند و شهید «سیدحسین حسینی» را واسطه قرار داد تا خبر آمدنش را به پدر و مادر و دو فرزندش بدهند.

پدر شهیدان اکبر و عزت‌الله کیخا

 

محمد کیخا پسر عموی شهید «عزت‌الله کیخا» نحوه بیان خبر شهادت و محل خاکسپاری عزت‌الله را روایت می‌کند.

                                                           ***

 

در عملیات «الی بیت‌المقدس» و آزادسازی خرمشهر بود که شهید «اکبر کیخا» به شهادت رسید و خبر این شهادت توسط همرزم او شهید «سیدحسین حسینی» به پدرشان داده شد؛ پدرم و برادرانم به همراه «عزت‌الله» برادر شهید «اکبر کیخا» در سال 66 قبل از شروع عملیات عازم مناطق جنگی ‌شدند که در حین عملیات، عزت‌الله در منطقه ماووت عراق مفقودالاثر شد.

آثار شهدای کیخا در گوشه اتاق

خانواده شهید کیخا برای پیدا کردن و گرفتن خبری از عزت‌الله، خیلی تلاش کردند؛ تا اینکه بعد از 21 سال چشم انتظاری، این بار هم خبر شهادت شهید «عزت‌الله کیخا» و محل خاکسپاری‌اش توسط شهید «سیدحسین حسینی» به گونه‌ای دیگر و در عالم رؤیا به عمویم گفته شد.

شهید حسینی در عالم رؤیا به عمو گفته بود: «عزت‌الله، 21 سال پیش در ماووت به شهادت رسیده و به عنوان شهید گمنام در مهریز یزد به خاک سپرده شده است».

پدر شهید، خواب و رؤیا را سندیت و حجیت ندانست و به آن توجهی نکرد، اما پس از گذشت چند ماه از رؤیای اول، مجدداً شهید «سیدحسین حسینی» به خواب وی آمد و پدر شهید را در عالم خواب به مزار شهدای مهریز یزد بُرد و محل دفن عزت‌الله را با تمام جزئیات و مشخصات موجود به وی نشان داد.

پس از این جریان، عمو و زن‌ عمو به همراه همسر و دو فرزند شهید عزت‌الله کیخا، بعد از 21 سال انتظار به همراه تعدادی از اقوام به قصد یافتن مزار عزت‌الله از گرگان راهی استان یزد و شهر مهریز شدند؛ شهدای گمنام در 3 نقطه از شهر مهریز حرم داشتند، در نهایت مزار شهید «عزت‌الله کیخا» را با تمامی مشخصات و جزئیات گفته شده در روستای گردکوه مهریز پیدا کردند؛ در این هنگام خواهر شهید با دیدن تصویر دو گل لاله روی مزار شهید به یاد رؤیای خود ‌افتاد که در خواب دیده بود برادرش را تشییع و تدفین می‌کنند در حالی که دو گل لاله روی مزارش روئیده است.

انتهای پیام

بررسی مشکلات دهستان بهادران

بررسی مشکلات دهستان بهادران


با حضور بخشدار مرکزی مهریز، برخی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و دهیاران و اعضای شورای اسلامی دهستان بهادران

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، دهیاران و اعضای شورای اسلامی دهستان بهادران مهریز مشکلات خود را با بخشدار مرکزی مهریز و برخی مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در میان گذاشتند.
این جلسه که در محل مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهادران برگزار شد راه اندازی و بهره برداری دستگاه آب شیرین کن توسط دهیاران و اعضای شورای اسلامی دهستان بهادران مطرح و مقرر شد ظرف مدت ده روز آینده نسبت به تامین مکانی جدید یا راه اندازی آن در جای سابق اقدام شود.
واگذاری معدن ماسه بادی بهادران از منابع طبیعی و آبخیزداری به شرکت وحدت دهیاران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
در این جلسه همچنین تامین روشنایی جاده روستای علی آباد،‌ تسریع در تامین شبکه برق ورزشگاه بهادران،‌ مطالعه طرح هادی روستای مهدی آباد و علی آباد که در دست تهیه می باشد و تامین اعتبار آن، تعیین تکلیف زمین کتابخانه روستایی بهادران و حمام قدیمی روستا، نصب آب نمای مسیر مهریز به بهادران و تسطیح جاده مسجد ابوالفصل علیه السلام کریم آباد از دیگر مشکلات دهیاران و اعضای شورای اسلامی دهستان بهادران بود که ملک پور بخشدار مرکزی مهریز قول پیگیری این مشکلات را داد.

یادواره شهدای دهستان بهادران

با حضور جمعی از مردم شهید پرور دهستان بهادران؛

اولین یادواره شهدای دهستان بهادران برگزار شد:

شب گذشته اولین یادواره شهدای دهستان بهادران مهریز با حضور استاندار یزد ، نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس ، مسئولین بومی مهریز و جمع کثیری از مردم شهید پرور سراسر استان دارالعباده در حالی برگزار شد که سخنران اصلی آن حجت الاسلام راشد یزدی بود.

به گزارش بافق نیوز از مهریز ، اولین یادواره شهدای دهستان بهادران مهریز شامل روستاهای گردکوه ، بهادران ، کریم آباد ، علی آباد و مهدی آباد در حالی برگزار شد که جمعی از مردم شهرستان بافق به همت مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی و پایگاه مقاومت نبی اکرم (ص) در این محفل حضور داشتند. برخی نیز با اتومبیل های شخصی خود به محل برگزاری این مراسم آمده بودند.


در ابتدای این یادواره که در مسجدالرسول (ص) روستای کریم آباد برگزار شد ، حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم مهریز ، بافق ، خاتم ، بهاباد و ابرکوه در مجلس به حاضرین خوش آمد گفت.

سپس حجت الاسلام راشد یزدی بر منبر رفته ، به خطابه پرداخت و برگزاری یادمان شهدا را انجام وظیفه عنوان کرد.

سرانجام نیز محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد پس از ایراد سخنرانی در این یادواره ، از ارسال طرح بخش شدن دهستان بهادران به وزارت کشور خبر داد.

گفتنی است برگزاری نمایشگاه کتاب ، تصاویر شهدا ، ایستگاه های صلواتی و پخش کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس و لحظات تشییع پیکر مطهر شهدای این دهستان به همراه دکلمه خوانی دختر شهید ، اجرای گروه تواشیح ، نوحه سرایی توسط یک مداح اهل بیت (ع) و نیز خاطره گویی پدر بزرگوار یک شهید از برنامه های انجام شده در این شب بود.

لازم به ذکر است که اخبار تکمیلی این مراسم به همراه نقل حواشی نسبتاً جالب و گاهاً تأمل برانگیز آن متعاقباً منتشر خواهد شد.




تصاویر مربوط به یادواره شهدا دهستان بهادران