وبلاگ تخصصی چهار باغ

وبلاگ مجازی خبرنامه مهدی آباد بهادران

وبلاگ تخصصی چهار باغ

وبلاگ مجازی خبرنامه مهدی آباد بهادران

بهادران در انتظار بیابان‌زدایی است

رئیس اداره منابع طبیعی مهریز:
بهادران در انتظار بیابان‌زدایی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز گفت: بهادران هم‌اکنون در انتظار بیابان‌زدایی است.

خبرگزاری فارس: بهادران در انتظار بیابان‌زدایی است

علی زارع‌سروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز همزمان با نزدیک شدن به آغاز عملیات بیابان‌زدایی دهستان بهادران اظهار داشت: بیابان‌زایی در مناطق خشک جهان و از جمله درکشور ما یک موضوع نگران‌کننده زیست محیطی است و سازمان‌های جهانی به این امر توجه خاص داشته و تعهداتی را برای کشورهای ذی‌ربط ایجاد کرده‌اند که در کشور ما این مهم بر عهده ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری است.
وی با اشاره به اینکه از 674 هزار و 535 هکتار وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهریز، بالغ بر 16هزار و 774 هکتار آن را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد، افزود: عدم مقابله با بیابان‌زایی و جدی نگرفتن آن نگران‌کننده است و توسعه را با مشکل مواجه خواهد کرد.
زارع‌سروی عنوان کرد: در این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز در آغاز اقدام به شناسایی مناطق بحرانی بیابان‌زایی، تهیه طرح و در مرحله بعدی تامین اعتبار کرده که در نهایت اجرای عملیات مناسب برای کنترل و مهار کانون‌های بحرانی را به دنبال دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: محدوده مطالعاتی مساحتی بالغ بر 10هزار و 606  هکتار بوده و این کانون بحرانی در دهستان بهادران واقع شده و بخش بزرگی از دشت بزرگ بهادران است و به دلیل برخی عوامل طبیعی بیابان‌زایی و نیز عوامل انسانی از قبیل بهره‌برداری‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، فقر پوشش گیاهی، بارندگی ناچیز و وزش بادهای موسمی زمینه پدیده بیابان‌زایی و فرسایش بادی را فراهم آورده و طوفان‌های شن را به دنبال داشته که طی چند سال گذشته خسارات زیادی را به مزارع کشاورزی و تاسیسات وارد کرده است.
زارع‌سروی عنوان کرد: در چند سال گذشته هیچ‌گونه اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته بود.
وی ادامه داد: این اداره در سال جاری به منظور کاهش اثرات مخرب این پدیده و جلوگیری از پیشروی شن‌های روان، اقدام به اجرای عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان در کانون‌های بحرانی می‌کند و اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال برای این امر اختصاص یافته و 10 هکتار از مساحت محدوده طرح با کشت گونه‌های مقاوم بیابان‌زدایی می‌شود.
زارع‌سروی اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک با تخصیص اعتبارات لازم از سوی مسئولان، عملیات اجرایی در کل محدوده مطالعاتی انجام شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی پرکان یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ق.ظ

بابا شعر منم مزدید تو سایتتون طوری که نمشد.بذارد ماهم بتونم تو دانشگاه چس کلاس بیایم که شعرام را تو سایت میزنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد