وبلاگ تخصصی چهار باغ

وبلاگ مجازی خبرنامه مهدی آباد بهادران

وبلاگ تخصصی چهار باغ

وبلاگ مجازی خبرنامه مهدی آباد بهادران

دستگیری 2 شکارچی متخلف در کالمند بهادران مهریز

رئیس محیط زیست مهریز خبر داد
دستگیری 2 شکارچی متخلف در کالمند بهادران مهریز

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست مهریز گفت: دو شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران با لاشه یک راس آهو دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: دستگیری 2 شکارچی متخلف در کالمند بهادران مهریز

محمدرضا محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز از دستگیری دو شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران توسط یگان حفاظت محیط زیست مهریز خبر داد.

وی افزود: دو متخلف با یک اسلحه کالیبر 12 غیر مجاز، چهار فشنگ غیر مجاز، یک عدد افشانه دفاع شخصی غیرمجاز، یک عدد موتور سی آر ام 250 اماراتی غیرمجاز با لاشه یک راس آهو پس از دستگیری و تحقیقات مقدماتی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

محمودی در مورد قابلیت‌های منطقه حفاظت شده کالمند بهادران، عنوان کرد: نقاط دیدنی، چشم اندازها و مناظر طبیعی این منطقه، وجود حیوانات با ارزش و حمایت شده‌ای نظیر آهو، جبیر و پرندگان نادر و کمیابی مانند زاغ بور و هوبره با ارزش بین‌المللی، بر اهمیت این اکوسیستم کویری افزوده است.

وی تصریح کرد: گیاهان و جانوران موجود در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران که به نحو مطلوبی خود را با شرایط سخت کویری تطبیق داده‌اند، می‌توانند به عنوان نمونه مورد مطالعه و تحقیق مراکز آموزشی و تحقیقاتی قرار گیرند.

محمودی بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که با وجود تعداد زیادی از آبادی‌ها و چاه‌های کشاورزی در منطقه، این مسیله در روند حفاظت تاثیر منفی چندانی نداشته که این امر را باید مرهون همراهی و همدلی مردم و فرهنگ غنی و شناخت عمیق آنها نسبت به حفاظت از گونه‌های وحش دانست.

کالمند در 20 کیلومتری شهرستان مهریز و 50 کیلومتری مرکز استان یزد و بهادران در 85 کیلومتری یزد قرار گرفته است که از مهم‌ترین پرندگان منطقه حفاظت شده کبک، تیهو، چکاوک کاکلی و هدهدی، باقرقره شکم سیاه، سنگ چشم خاکستری، دلیجه، چکچک، چکاوک بیابانی، زاغ بور و چاخ لق را می‌توان نام برد.

جمعیت کبک در زیستگاه کوهستانی بوزش قابل توجه است و آگامای صخره‌زی فلس ریز، مارمولک مار چشم، لاک پشت مهمیزدار و انواع مارها از جمله خزندگان منطقه هستند.

منطقه کالمند دارای سه پایگاه محیط‌بانی، مهمانسرا، ساختمان مرکز تحقیقات هوبره و دو مرکز تکثیر و پرورش گورخر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد